Gwarancja
P: Czy na Głowicę Drukującą jest gwarancja ?
O: Na głowice drukujące udzielamy 14 dni rękojmi liczonej od dnia dostarczenia głowicy przez kuriera na wskazany adres w zamówieniu.
Rękojmia dotyczy przypadku instalacji tych głowic w obcej drukarce (producentem tej drukarki nie jest firma BIOFI) oraz instalacji dokonuje osoba spoza personelu technicznego firmy BIOFI.
Wszystkie głowice drukujące sprzedawane przez BIOFI to nowe głowice wyprodukowane i przetestowane przez producentów (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR itd.).
P: Dlaczego nie jest dostępna gwarancja 12 lub 24 miesiące ?
O: Producenci głowic drukujących (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR itd.) najczęściej wydają wraz ze sprzedażą głowic i drukarek komunikat o ograniczonej gwarancji na komercyjne produkty (Limited Warranty for Commercial Products):
ENG: Any damage caused by using non-Epson (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR etc.) inks or ink cartridges, or any ink delivery system other than the system built into the printer (for example, any bulk ink system). Any damage caused by using non-Epson (RICOH / TOSHIBA / XAAR etc.) media (except for media expressly recommended by Epson (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR etc.).
POL: Wszelkie uszkodzenia spowodowane użyciem atramentów innych firm niż Epson (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR itp.) (lub pojemników z tuszem lub systemu dostarczania atramentu innego niż system wbudowany w drukarkę (na przykład system zbiorczy atramentu). Wszelkie uszkodzenia spowodowane używaniem nośników innych niż Epson (z wyjątkiem nośników wyraźnie zalecanych przez firmę Epson (EPSON / RICOH / TOSHIBA / KYOCERA / KONICA MINOLTA / XAAR itp.).
Gwarancja dłuższa 12 / 24 lub 36 miesięcy na głowice drukujące (ustalona w Karcie Gwarancyjnej) dotyczy tylko i wyłącznie montażu w drukarkach produkowanych przez firmę BIOFI, tj. GROZER Printers i gdy montaż jest dokonywany przez Wykwalifikowanego Serwisanta BIOFI.
Na głowice drukujące do obcych drukarek firma BIOFI udziela 14 dni rękojmi, ponieważ nie mamy wpływu na rodzaj użytego tuszu oraz jego skład chemiczny, nie możemy zweryfikować czy są przeprowadzane codzienne czynności czyszczące głowicę i stację dokująco-ssącą, nie mamy wpływu na kontrolę ciśnienia tuszu na głowicę, nie mamy wpływu na kontrolę temperatury tuszu podczas druku, nie możemy zweryfikować szczelność systemu zasilania tuszu, nie możemy zweryfikować czy tusz jest świeży i odcięty od dopływu powietrza itd. itp.
Wszystkie te parametry mają znaczenie dla żywotności oraz stabilności pracy głowicy.
Jeśli nigdy nie montowałeś głowicy skontaktuj się z wyspecjalizowanym serwisem i ten pierwszy raz obserwuj jak to się robi lub przynajmniej oglądnij odpowiedni film instruktażowy na youtube.
P: O czym muszę pamiętać przy instalacji nowej głowicy ?
O: NALEŻY BEZWGLĘDNIE WYLAĆ !!! zawartość wszystkich kartridży i je dokładnie wymyć dedykowanym cleanerem pod dane tusze, np. tusze:
Tusze Eko-Solwent: BIOINKS BIO-ESCL-CLEANER
Tusze UV-LED i UV : BIOINKS BIO-ULCL-CLEANER
Tusze wodne: BIOINKS BIO-CLEANER
a następnie Cleanerem na bazie 100% czystego alkoholu, np. BIOINKS BIO-ISO-Cleaner i dokładnie wysuszyć lub ewentualnie wymienić te kartridże na nowe.
W przypadku worków aluminiowych, uzupełnianych należy te worki wyrzucić i założyć nowe. Powyższa procedura dotyczy również damperów w których również zachodzi efekt mieszania się tuszu z różnych okresów produkcji oraz wężyków dopływowych.
Reasumując: cała droga od zbiornika do głowicy musi być wyczyszczona i uzupełniona świeżym tuszem. Dopiero po tej procedurze możemy wlać świeży tusz. Powyższa operacja ma na celu uniknięcia zatkania głowicy zbrylowanym tuszem ponieważ w przypadku dolewania tuszu nigdy nie pozbywamy się w 100% starszych partii tuszu.